Endlich Nachbauzylinder für RS250 / RGV?

  • Das Bild ist von 2T und da sieht man das auch

    Ist das mit dem Handschleifer gemacht? :face_screaming_in_fear:

  • :thinking_face: Sean Hadley, Inhaber von ttw in UK bewertet die Athena Zylinder wie folgt:


    "So my initial findings.


    It's a lot of stuff in the box and UK retail price is £575+VAT = £690 and for that you get


    A cylinder

    Athena gasket kit - use the head gasket at your own risk - the others should be fine

    5 head studs

    2 exhaust studs

    An oil check valve pre-fitted

    A piston kit that is Italian, looks like a vertex but stamped Athena (happy it's not mitaka)

    5 dome nuts


    Observations:


    Cylinder is nice quality, the plating is very shiny, unsure how oleophilic or durable it will be of course at this stage esp as already a little over 56.

    Gasket surface is very shiny, good for o-rings! The front studs do not go into the jacket so no sealing issue there. Again great for o-ring heads.


    The bore measures up at 56.15 to 56.02 which is a little disappointing but we are given a B size piston at 55.95

    Port height (top of transfer to top of cylinder) appears to be slightly lower than the Aprilia cylinder I have here so if building the motor do your normal checks around piston position.


    The valves are very loose in the tunnels maybe too loose, but don't stick.


    The brass water spigot isn't to my taste. I would have preferred and ally spigot pressed in. Let's see how it seals and copes with removals - that one is something to monitor so I'm going to say that item is something to wait and see.


    The PV pin bush is brass. Should be good for self lubrication and I have asked and spares should come available.


    The oil check valve is not a Suzuki part. While I am sure it works I do wonder if it has the same size so we can fit Suzuki valves later, should the need arise. If not Athena will have spares from next year I am told.


    All of this is just observations and not complaints. It's great value for money and my only reservation is we need to get some miles on one to make a better judgement."


    Wenn der Steg falsch geschliffen gewesen wäre, hätte es auffallen müssen.

    Grüni : wie viele Zylinder hast du nach Italien zurückgeschickt? War das ein Einzelfall, oder eine ganze Charge betroffen? Welche Chargenkennzeichnung hatten die betroffenen Zylinder?

  • Bewegte Bilder.... Oder doch nur Verkaufsshow


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    Egal wie, sind wir mal froh, dass es die Teile gibt.

    Auch wenn das ein oder andere besser sein könnte, lieber haben als brauchen.

  • Bei jedem zylinder ist der Auslasssteg anders zurück geschliffen :frowning_face_with_open_mouth:

    :thinking_face: Athena gibt an, das die Stege CNC bearbeitet werden. Da sollte es keine Unterschiede geben:


  • Jeder Prozess muss eingefahren werden.

    Kann auch gut sein das man optisch Schleifspuren sieht, die Maßhaltigkeit aber trotzdem gegeben ist.

  • da ist nichts CNC zurück geschliffen :weary_face:


    Zylinder sind bei Athena angekommen und wir sind an dem Thema dran :winking_face:

  • Jeder Prozess muss eingefahren werden.

    Kann auch gut sein das man optisch Schleifspuren sieht, die Maßhaltigkeit aber trotzdem gegeben ist.


    da ist nichts CNC zurück geschliffen :weary_face:


    Zylinder sind bei Athena angekommen und wir sind an dem Thema dran :winking_face:

    Vielleicht wollte ATHENA auf diesen Weg ihre Zylinder aus Produktion vor dem Einfahren los werden und da waren die naiven Deutsche gerade recht.