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  • @ s2k


    probably it is also not a bad idea to use this platform...?



    I think that many of the Vdue owners are from Germany and know this forum and as you have seen it is not a problem to communicate in English with its people.


    We would be very happy of you already put your information in our board.


    Insider informations are still very interesting and we are always happy about new members with good technical feedback.


    The 2stroke community will become more and more smaller


    So let us know, you`re welcome :daumenhoch

    ich kompensiere Appetit durch Leichtbau :aha:

  • Hi again guys.


    Just added a couple of pics in "engine mods". Got my cylinders back from Fiedler today, did a porting job and closed all injector and oil-holes in the cylinder,great work. I have also bought cylinder-heads with changeable inserts, thicker base-gasket to raise the ports a little bit. Pictures of the crank-bearings i am going to use, NTN TMB 305 JR2 c3, reinforced cage and designed to operate in gearbox oil.


    Will add some text to all the pictures when i get more spare time :)


    I am also planning to add a much bigger radiator to the bike as it runs to hot almost all the time, will keep you updated as the work goes on!

    Einmal editiert, zuletzt von s2k ()

  • Zitat

    Original von vollifisch
    Hi Tommy,
    a photo from my oil system


    regards


    Volker


    Hallo Volker,


    die Zwischenplatte ist den anderen Zylindern gezollt? Auch anderes Pleuel oder nur Kolben und Zylinder ausgetauscht?


    Welche Unterschiede, Vor-/Nachteile zu den originalen oder umgebauten originalen Zylindern? :nixweiss:


    Gruß
    Carsten

    Hallo, ich bekomm‘ einmal BeschleunigungsÄNDERUNG bitte. 4-Takt? Nö, is‘ mir zu fett. Lieber da, den schön mageren 2-Takter mit Biss. Zum Mitnehmen? Ja bitte. Tüte? Och,'geht auch ohne gut. Dann noch von den dicken Birnen dort. Das war alles? Joh, reicht wohl für's Erste. :face_with_tongue:

  • Hallo Carsten,
    das habe ich alles schon hier geschrieben :teacher:
    Hauptsächlich wg. perfekter Auslasssteuerung,bessere Kanalgestaltung,bessere Kühlwasserführung und einfache E-Teil beschaffung (Dichtungen etc.)
    Längeres Pleul, Schmiedekolben ,alle Lager.


    Dank super Auslasssteuerung mehr Drehmoment unterhalb 6000 U/min und in dem Bereich deutlich weniger Verbrauch.


    Gruß Volker