ROTAPOWER-Wankel-der ÜBER-Motor

  • Ich rühre, extra für Dich, mal die Werbetrommel und versuche den Kollegen ausfindig zu machen :teacher: Und wehe ich hab mich nicht vertan! :arsch:

  • hehe .... lieb von dir . Weist ja , ich lerne gerne dazu . Vor allem , da ich schon immer interesse hatte an dem Wankel , Neee , an dem Rotationskolben Prinzip !


    Der Sound und die Leistung ist einfach Geil !

    Die globale Verblödung ist schlimmer als die globale Erderwärmung :teacher:

  • Zitat

    Original von o11i
    Gibts techn. Daten?


    Emissionen in Gramm?


    Bitte nicht diese "hat 50% weniger CO" - Kacke :nuts:



    "These tests show that emission levels are below the California Super Ultra Low Emissions Vehicle (SULEV) standards when adjusted for an automobile traveling at a steady 70 miles per hour.


    Unburned hydrocarbons (HC)


    .5 ppm = .0043 gm/hp-hr = .002 gm/mi (2% of SULEV std.)


    Carbon monoxide (CO)


    9 ppm = .03 gm/hp-hr = .013 gm/mi (1.3% of SULEV std.)


    Nitrogen oxide (NOX)


    3 ppm = .016 gm/hp-hr = .007 gm/mi (35% of SULEV std.) "

  • Quelle: WIKIPEDIA/Abgasnormen:


    Motorrad
    Emissionsgrenzwerte für Motorräder.
    Angaben in mg/km
    Norm Euro 1 Euro 2 Euro 3
    Typprüfung ab 17. Juni 1999 ab 1. April 2003 ab 1. Jan. 2006
    CO 8.000 / 13.000 ² 5.500 2.000
    NOx 100 / 300 ² 300 150
    HC 4.000 / 3.000 ² 1.200 / 1.000 ³ 800 / 300 ³


    ² 4-Takt
    ³ ab 150 cm³


    KleinkraftradE


    Emissionsgrenzwerte für Kleinkrafträder.
    Angaben in mg/km


    Norm Euro 1 Euro 2
    Typprüfung ab 17. Juni 1999 ab 1. Jan. 2006
    CO 6.000 1.000
    (HC + NOx) 3.000 1.200

    Einmal editiert, zuletzt von powerfreak ()

  • Quelle: Wikipedia / Abgasnormen


    PKW mit Benzinmotor


    Emissionsgrenzwerte für PKW mit Benzinmotor.
    Angaben in mg/km


    Norm Euro 1 Euro 2 Euro 3 D3 Euro 4 D4 Euro 5 Euro 6
    Typprüfung ab 1. Jul. 1992 ab 1. Jan. 1996 ab 1. Jan. 2000 ab 1. Jan. 2005 ab 1. Sep. 2009 ab 1. Sep. 2014
    Erstzulassung ab 1. Jan. 1993 ab 1. Jan. 1997 ab 1. Jan. 2001 ab 1. Jan. 2006 ab 1. Jan. 2011 ab 1. Jan. 2015
    CO 3.160 2.200 2.300 1.500 1.000 700 1.000 1.000
    (HC + NOx) 1.130 500 (350) (180)
    NOx 150 170 80 80 60 60
    HC 200 140 100 70 100 100
    davon NMHC 68 68
    PM 5* 4,5*
    PN -- -- -- -- -- -- -- TBD


    * mit Direkteinspritzung


    DIE KALIFORNISCHE NORM IST VIEL ANSPRUCHSVOLLER / HÄRTER. Dann rechnet mal jetzt schön!

    3 Mal editiert, zuletzt von powerfreak ()

  • Zitat

    Original von moe589
    um abschluss:


    die firma schreibt auf ihrer hp:
    "engines so lean that the exhaust coming out can be cleaner than the air going in."


    allein diese aussage lässt mich an der seriösität dieses ladens zweifeln.
    wenn die genauso drauf sind wie du, dann sollten die sich mal mit wirklichen experten unterhalten aber da werden sehr wahrscheinlich nicht für voll genommen :respekt:


    EIN WENIG SCHERZHAFT / ÜBERTRIEBEN, aber nahe dran:


    "These tests show that emission levels are below the California Super Ultra Low Emissions Vehicle (SULEV) standards when adjusted for an automobile traveling at a steady 70 miles per hour.


    Unburned hydrocarbons (HC)


    .5 ppm = .0043 gm/hp-hr = .002 gm/mi (2% of SULEV std.)


    Carbon monoxide (CO)


    9 ppm = .03 gm/hp-hr = .013 gm/mi (1.3% of SULEV std.)


    Nitrogen oxide (NOX)


    3 ppm = .016 gm/hp-hr = .007 gm/mi (35% of SULEV std.) "


  • WENN EINER NUN KEIN ENGLISCH KANN, TUT ES MIR LEID - SOLL ER EBEN MIT GOOGLE ÜBERSETZEN - KLARE ABSAGE AN MOES ARGUMENTE : ER IST EBEN NICH UP TO DATE! ÜBRIGENS IST DR PAUL MOELLER FRUEHER PROFESSOR FUER MASCHINENBAU AN DER UNIVERSITAET VON KALIFORNIEN (UNUVERSITY OF CALIFORNIA) GEWESEN - SOVIEL ZUM FACHLICHEN!


    2Comments on
    The Rotapower® Rotary Engine / Freedom Motors / Paul Moller
    NASA Scientific and Technical Information (STI) – “An innovation from Moller International of Davis, California will make
    engines cleaner and more efficient. Through Small Business Innovation Research (SBIR) funding from NASA’s Glenn Research
    Center, the company created a new coating for rotary engines used for industrial application, watercraft, and other performancedemanding
    machines. These coatings significantly improve the fuel consumption of a vehicle while reducing emissions. The
    new coatings are offered in the new Rotapower® engine, which is produced and distributed by [Moller’s exclusive licensee],
    Freedom Motors. It is this innovative coating that allows the Rotapower engine to function smoother than other models, reducing
    wear and protecting the engine. Incorporating NASA technology into the Rotapower engine gives it the ability to run cleanly and
    efficiently on a variety of fuels.”
    New York City Village Voice website (http://www.villagevoice.com) - Dr. Dennis Bushnell, Chief Scientist at NASA’s Langley
    Research Center, Virginia stated that “Paul Moller is one of the finest engineers in the country.”
    Dr. Andrew Burke, Institute of Transportation Studies, University of California, Davis –
    On the use of a rotary engine in hybrid electric vehicles:
    • “Small size of the rotary engine makes packaging much less difficult than with a reciprocating engine”
    • “The cost of the rotary engine in volume production should be less than other engine types”
    • “Two-cycle engine size and cost, with 4-cycle engine efficiency and low emissions”
    • “Rotary engines are smooth and quiet compared to other engine types”
    On the Rotapower rotary engine technology:
    • “Paul Moller and Moller [International] have been leaders in the development of the modern rotary engine since 1985”
    • “The Moller [Rotapower® engines] are superior to the Mazda engines in several respects: rotor cooling, lubrication,
    [reduced] engine friction, and rotor surface coating”
    • “Emission tests of Moller Rotapower® engines have shown the capability to meet California ULEV standards in
    vehicles without exhaust after-treatment”
    • “Some advanced features of the rotary engine patented by Moller International have the potential to increase efficiency
    of the engine to over 40%” (conventional piston ≈ 30%)
    Dr. Burke is considered the resident expert on hybrid cars at ITS-UCD.
    Freedom Motors website (http://www.freedom-motors.com) -- Freedom Motors announced that it has successfully demonstrated
    exceptionally low emission levels of its rotary engine to members of the California Air Resources Board (CARB) and Bluewater
    Network… During the test observed by officials of both organizations attending, emissions levels of the engine under test and
    operated at power and RPM levels prescribed by the US Environmental Protection Agency (EPA), were significantly below the
    Federal and California State’s projected levels beyond the year 2008.
    Dr. John Zuk, Chief, Advanced Plans and Programs, NASA Ames – Dr. Zuk states “Moller is different. He’s got academic
    credentials. He’s thorough.”
    RotaryNews.com – Dave McMahen, CEO of Madami International has a background in marketing and manufacturing
    motorcycle industry products and plans to use the Rotapower engine in a new adult version off-road vehicle that is currently
    under development (referred to as the X-Model). Mr. McMahen stated, “Combining high horsepower to weight and clean
    emissions of the Rotapower engine with the safety features of the X-Model, we will have a vehicle that the ATV industry and
    consumers have been demanding for many years: A faster, safer, and environmentally friendlier ATV built for many years of
    low-cost operation and pure FUN!”
    Fortune Small Business (FSB) Magazine – Described Paul Moller as: “…that rare entrepreneur who can pinpoint the genesis of
    his idea.”
    Sacramento Business Journal – “Freedom Motors has received letters of intent and conditional orders for more than 900,000 of
    its Rotapower rotary engines, a possible $1 billion-plus deal.”

    Einmal editiert, zuletzt von powerfreak ()

  • :arsch:
    ich hab doch nur mit so einer aussage gerechnet, dass mein wissen nicht aktuell ist.
    da muss ich aber leider einen riegel vorschieben.
    meine wissen stammt von 12/2009.
    darüber hinaus verfügt der autor meiner weitergaben über eine firma und einen lehrstuhl, in dem motoren ihr unwesen treiben, die vielleicht in 10 jahren an die öffentlichkeit kommen werden.
    die haben soviel asche, dass sie es sich ganz locker erlauben können, mal eben ein zwergnaseprojekt für einen möglichst emissionsarmen wankel zu starten und darüber hinaus noch zig andre sachen veranstalten, die ihrer zeit vorraus sind.
    wäre das alles so toll, dann würde man von da schon was hören, dann hätten die das nämlich schon längst du geld paptentiert und vermarktet.
    dieser laden reagiert auf deine propheten maximal mit einem müden lächeln.
    mehr schreib ich hier nicht, das führt zu nichts mehr.

  • UND NOCH EINER FÜR ZWEIFLER:



    http://montepego.co.uk/mainci.htm


    SO LANGSAM MUESSTE EIGENTLICH RUHE AUFKOMMEN UND DIE KRITIKER VERSTUMMEN!


    ÜBRIGENS: WER HEUTE INGENIEURWISSENSCHAFTEN STUDIERT (CARSTEN?), SOLLTE IN JEDEM FALLE ENGLISCH KOENNEN!


    WARUM EIGENTLICH, WENN DOCH FAST ALLE INNOVATIONEN AUS DEUTSCHLAND KOMMEN ?