Das ENDE von BUELL, MV Augusta zum Verkauf

  • Was mal mit einem 750ccm square4 4-Zylinder 2-Takter Motor von Barton im ersten Buell Fahrwerk 1983 begann, dem Road Warrior RW750, endet in diesen Tagen.


    Harley Davidson stellt die Produktion von Buell ein. Ersatzteilgeschäft wird weitergeführt.


    Auch ein Tribut auf stark gesunkene Absatzzahlen, wird Harley demnächst MV Augusta abstoßen.


    http://hellforleathermagazine.…ls-buell-will-sell-m.html
    http://www.buell.com/en_us/
    RW750 square4 Buell - Videos


    Werde das einmal zum Anlass nehmen, die alten Links über die Geschichte des Road Warriors wieder zu finden. Es heißt, er hätte es locker mit den TZ750 aufnehmen können ... :teacher:


    Auch wenn die Buell 'nen klapprigen V2 inne hatte, so ist es mehr als Schade, das so etwas Extravagantes in unserem Hobby das Handtuch schmeißen muss. :mecker: :mecker: :mecker:


    Gruß

  • Barton square four


    Here is a picture of a very rare racebike the Barton square four it is a 750 cc disc-valve water-cooled two-stroke. Barton used the design of the Suzuki RG500 engine but made it better and more reliable. Suzuki used Bartons design in later RG500 models. Two of these bikes were made by Barton, they wanted to race the bikes in the F750 class but that never took place. The bikes were used in the 1980 film Silver Dream Racer (see http://www.imdb.com/title/tt0081517/). They were ridden by Roger Marshall. After the film they were bought by Erik Buell, who still is the current owner. He was planning to race them in the AMA F1 class just before they banned them for this class.


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    One of the founders (Graham Dyson) of Barton Motors still runs a business today, they make very trick gearboxes for Suzuki RG500 and TR500 see: http://www.novaracing.co.uk/


    Barton also made an engine which was based on the Suzuki GT380, they made watercooled barrels and heads for this bike. Barry Sheene broke the lap record at Brands Hatch. In a spondon frame it was known as Sparton, they made 26 bikes and 8 spare engines.


    See also:


    http://www.ozebook.com/compendium/suzipics/barton.html


    and


    http://www.ozebook.com/compendium/suzi/barton.htm


    and


    http://www.ozebook.com/compendium/suzipics/sparton.html
    http://www.ozebook.com/compendium/tr750/barton.htm

    Hallo, ich bekomm‘ einmal BeschleunigungsÄNDERUNG bitte. 4-Takt? Nö, is‘ mir zu fett. Lieber da, den schön mageren 2-Takter mit Biss. Zum Mitnehmen? Ja bitte. Tüte? Och,'geht auch ohne gut. Dann noch von den dicken Birnen dort. Das war alles? Joh, reicht wohl für's Erste. :face_with_tongue:

  • yes and as far as I remember from the search months ago about thr RW750, that some of his old mechanics put one of his bikes together with spare parts and he got it as a gift. I think , there were max. 3 produced ...


    take also this and take your time, it is worth:
    http://www.davegess.com/buelhist/rw750/index.htm
    read also further under "continue"
    http://www.american-v.co.uk/he…uells2t_history/body.html
    in german:
    Barton engine with 163hp and bike 150kg, 280km/h topspeed, very good handling, later 165hp a the crank and 137kg, ready to race in 1983, when AMA said no for ever for the Formula, one series RW750 was sold and Eric sit on a mountain of parts, nobody needed any more ..., the Harley Davidson Archives Group bought it nowadays and want to restore it, just like the Buell workers did years ago with the first pre-series-model...
    http://www.hillbilly-motors.com/html/history.html
    http://www.motorrad-bild.de/ta_lexikon/buell_story.htm


    This is one of the most tragic project you'll find in the big bore 2-stroke history!

    Hallo, ich bekomm‘ einmal BeschleunigungsÄNDERUNG bitte. 4-Takt? Nö, is‘ mir zu fett. Lieber da, den schön mageren 2-Takter mit Biss. Zum Mitnehmen? Ja bitte. Tüte? Och,'geht auch ohne gut. Dann noch von den dicken Birnen dort. Das war alles? Joh, reicht wohl für's Erste. :face_with_tongue:

  • Hallo, ich bekomm‘ einmal BeschleunigungsÄNDERUNG bitte. 4-Takt? Nö, is‘ mir zu fett. Lieber da, den schön mageren 2-Takter mit Biss. Zum Mitnehmen? Ja bitte. Tüte? Och,'geht auch ohne gut. Dann noch von den dicken Birnen dort. Das war alles? Joh, reicht wohl für's Erste. :face_with_tongue:

  • ".....MV Augusta zum Verkauf"


    Selber August! :mecker:


    AAAAgusta (nur nach dem "G" ein "U") :teacher:


    In einem Mopedforum sollte der Name einer Rennlegende eigentlich geläufig sein. Selbst wenn sie überwiegend VT gebaut haben.

  • Ist doch wahr. :mecker:


    Kilometerlange englische Texte hier reinkopieren, aber nicht in der Lage, einen Eigennamen mit sage und schreibe SECHS Buchstaben korrekt wiederzugeben. Noch dazu so einen Namen. Nächstens schreibt wer dann von Kevin Schwan_z oder G. Augustini. :nuts:

  • Barton cadrado catro


    Aquí hai unha foto dun racebike moi raro na praza catro Barton é un disco de 750 cc, refrixerado por auga da chave de dous tempos. Barton usado o deseño do motor Suzuki RG500 pero fixo mellor e máis fiable. Suzuki usada deseño Bartons na tarde RG500 modelos. Dúas destas bicicletas foron feitas por Barton, que querían as motos de carreira na clase F750, pero que nunca aconteceu. As bicicletas foron usados na película de 1980 Prata Dream Racer (ver http://www.imdb.com/title/tt0081517/). Eles foron montados por Roger Marshall. Despois do filme foron comprados por Erik Buell, que aínda é o propietario actual. El estaba a planear a raza deles na clase F1 Ama pouco antes de Bani-las para esta clase.


    indefinido


    Un dos fundadores (Graham Dyson) de Barton Motors aínda corre un negocio hoxe, eles fan moito truco caixas de velocidades para a Suzuki RG500 e TR500 ver: http://www.novaracing.co.uk/


    Barton tamén fixo un motor que foi baseada no GT380 Suzuki, fixeron watercooled barras e as cabezas para esta moto. Barry Sheen quebrou o récord de volta en Brands Hatch. En un cadro Spondon era coñecido como Sparton, fixeron 26 motos e 8 motores de reposición.


    Si e, tanto como me lembra do mes pasado sobre procura RW750 Thr, que algúns dos seus mecánicos antigos publicar unha das súas motos con pezas de reposición e el entendeu como un don. Creo que houbo máx. 3 producido ...


    Tamén iso e tomar o seu tempo, paga a pena:
    http://www.davegess.com/buelhist/rw750/index.htm
    Lea tamén aínda en "continuar"
    http://www.american-v.co.uk/heritage/cla...story/body.html
    en alemán:
    Barton motor de 163cv e moto 150 kg, 280 km / h topspeed manipular, moi bo, máis tarde 165hp unha manivela e 137 kg, listo para executar en 1983, cando a Ama dixo que non para sempre a formular unha serie RW750 foi vendida e Eric sentir-se en unha montaña de pezas, ninguén precisa de máis ... a Harley Davidson Archives Group compras hoxe e queres restaura-lo, así como os traballadores Buell fixo anos co primeiro pre-serie do modelo-...
    http://www.hillbilly-motors.com/html/history.html
    http://www.motorrad-bild.de/ta_lexikon/buell_story.htm


    Este é un dos proxectos máis tráxico que vai atopar no big Bore 2-histórico de vertedura!

    Einmal editiert, zuletzt von lächerlich ()