Polini 154cc für Aprilia RS 125 Berücksichtigung

  • Tot mijn verbazing zat er op mijn fiets een Polini 154ccm cilinder. Ik heb er niet veel informatie over gevonden op internet dus dacht ik ga hier een recensie schrijven.



    Het eerste wat me opviel was dat de gaten waar het koelwater doorheen moest heel klein zijn, slechts 4,5 mm in diameter.

    Dat lijkt me niet genoeg, dus ik heb ze uitgefreesd met een Dremel, nu zijn ze twee keer zo groot.


    Ik draaide een ring op de draaibank, een soort brede zuigerveer, omdat ik zag dat er iets mis was met de spoelaansluitingen.


    Als de ring de spoelaansluitingen aan één zijde afsluit.


    Dan zijn ze aan de andere kant nog open.


    Ik heb gemeten en berekend

    Enerzijds is de timing 177,5 en anderzijds 123,24 graden.

    Ik las eerder dat de topprestaties van Polini 154cc minder zijn dan die van de originele cilinder. Dit zou een van de oorzaken kunnen zijn omdat de flush nu niet symmetrisch is.


    Ik wil het corrigeren.


    Hier heb ik rood spul in de spoelpoort goten, om de voor te zien.


    Resultaat:


    Jetzt kann ich eine Metallfeile wie diese machen, aber mit der richtigen Krümmung.



    Vervolg volgt.

  • Es hat einiges an Arbeit gekostet, zuerst das Chrom mit einem Diamantfräser wegzuschleifen, dann das Material wegzufräsen und es mit einer speziellen gebogenen Metallfeile zu veredeln.

    Werkzeuge:


    Aber die Spülanschlüsse sind jetzt auf Augenhöhe.



    Also nun weiter mit der Rezension.


    Ich habe gerade die Zylindersteuerzeiten gemessen:


    Der Auspuff ist 190 Grad geöffnet.

    Booster 174 Grad offen.

    A Spülanschlüsse öffnen 128 Grad.

    B Spülanschlüsse öffnen 126 Grad.

    C Spülanschluss 118 Grad offen.


    Fortsetzung folgt.